זה לא פשוט להפיק את ערב גיבוש מצחיק לכל העובדים, אחרי הכול, כל חברה, ארגון ועסק יש לו קבוצת עובדים שונה, עם אווירה ואישיות ייחודית. אין שאלה לגבי היעילות של אירועים אלו, מכיוון שכבר יותר ויותר ארגונים גדולים בעולם מאמצים אותם כחלק קבוע מהפעילות העסקית שלהם. למעשה, זה ללא ספק חלק ממה שהופך אותם למוצלחים כל כך.

3 טיפים להפקת ערב גיבוש מוצלח לעובדים

אגב, לידע כללי – מחקרים כבר הוכיחו שצוות שמח ומגובש יכול להעלות את הפרודוקטיביות בעבודה ביותר מ-12.5% (לא נגענו!). ערב חברה יכול לעזור לעובדים שלכם ללמוד לעבוד זה עם זה במצבים שונים, לעודד אותם להיות יצירתיים ולשפר את התקשורת הבינאישית שלהם. אז אם אתם רוצים לגלות איך לארגן ערב גיבוש לצוות ולקבל כמה רעיונות – המשיכו לקרוא את המאמר.

טיפ 1 - הכירו את הצוות שלכם

בעוד שחלק עיקרי מבניית צוות היא לדחוף אנשים לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלהם – אתם גם לא רוצים שהם יקבלו טראומה מערב חברה לא מוצלח. עליכם לזהות את האישיות של חברי הצוות ולחשוב על פעילות שתוכל לדבר לכולם. הרעיון הוא לגרום לכולם להרגיש חלק מהצוות וברגע שאתם לא מתחשבים בצרכים שלהם – אתם עלולים לא בכוונה לבודד ולגרום להם להרגיש פחות מוערכים, במילים אחרות, ליצור את האפקט ההפוך. לצורך העניין, אם יש לכם עובדים עם מוגבלות פיזית מסוימת, אתם לא תיקחו אותם למסלול אתגרים בהר מירון.

טיפ 2 - תגדירו יעדים שתרצו להשיג בערב צוות

יהיה לכם הרבה יותר קל להפיק ערב גיבוש לצוות העובדים אם אתם יודעים מה אתם מקווים להשיג. החליטו מה הם היעדים הארגוניים שלכם – האם אתם רוצים לגבש צוות חדש? האם אתם מעוניינים לפתח את היכולות הבינאישיות של העובדים שלכם? לצ’פר אותם? או אולי לזהות יכולות ניהוליות? ברגע שיהיה לכם יעד לערב צוות – יהיה לכם הרבה יותר פשוט למצוא פעילויות שיתמכו בזה.

טיפ 3 - תעודדו שיתופי פעולה ופחות תחרות

אם יהיה אלמנט תחרותי בערב גיבוש, העובדים עשויים להיות מרוכזים בזכייה מאשר ללמוד ולהתחבר לאנשים סביבם. במקום זאת, העדיפו פעילויות שמעודדות את הצוות שלכם לעבוד יחד, או לחילופין לפתח יכולות חדשות בעצמם.

4 רעיונות לערב גיבוש בעבודה

  • סדנת אלתור – אם מתחשק לכם ערב גיבוש חוויתי שהעובדים שלכם יפיקו ממנו המון ערך מוסף – סדנאות אלתור  ואימפרוביזציה לעובדים הן מושלמות כי הן עובדות על פיתוח יכולות אישיות. בסדנה זו העובדים ישברו את המחסומים שמונעים מהעובדים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם ויתרגלו לתקשר עם אחד השני באופן טבעי מה שיחזק את האינטראקציה בניהם גם בעבודה. תתכוננו לקבל חוויה מהנה, משעשעת שתסחף את כל העובדים שלכם.
  • סדנת צחוק – אם מתחשק לכם ערב גיבוש מצחיק, תוכלו לארגן סדנת צחוק  מהנה במיוחד. למה זה חשוב? פעמים רבות במסגרת העבודה עובדים נשחקים לאורך הזמן וכתוצאה מכך צריך גורם חיצוני “שינער” את הדינמיקה החברתית ויצור שינוי משמעותי. מנחה מקצועי ידע להתאים את התוכן שלו לכל קבוצה באופן אישי ולגרום לכל אחד לגלות בעצמו צד חדש. זה יאפשר לצוות שלכם ליצור חברויות חדשות מה שעשוי לתרום המון לתפוקת העבודה ולתחושת המוטיבציה – ומה יותר טוב מסדנה שמשחררת את כל הלחצים דרך צחוק בריא?
  • סדנת דיבור ועמידה מול קהלבין אם מדובר במצגת שצריך להגיש ללקוחות, נאום בכנס, ישיבה עסקית או לכל מטרה חברתית אחרת – פעמים רבות ניתקל בסיטואציות בהם נצטרך לעמוד בפני קהל. כיום רוב האנשים סובלים מפחד במה שמתבטא בתחושות חוסר ביטחון, חרדה ואף גמגום במהלך הדיבור בפני קהל גדול. החדשות הטובות הן – שמדובר במיומנות נרכשת ובאמצעות סדנת דיבור ועמידה מול קהל, תוכלו להעניק לעובדים שלכם את הכלים לעשות זאת. בסדנה של יונתן גרובר הוא ילמד את העובדים להבין את מנגנון הפחד שלהם ואיך למנף אותו לטובתם. הם יקבלו תרגולים שיעזרו להם להתכונן לעמוד מול קהל, תוך למידת יכולות אלתור, שכנוע קהל ואף העמקה לשפת גוף.
  • סדנאות אונליין בזוםמחפשים דרך לעשות ערב חברה במסגרת מגבלות קורונה? סדנאות אונליין בזום זה הפתרון עבורכם! למרות שאנשים רבים מעדיפים מפגשים פרונטלים, גם בזום יש יתרונות שכן כל משתתף נמצא בסביבה הבטוחה שלו וזה מאפשר לכל אחד לשבור מחסומים. במהלך השנה האחרונה יונתן גרובר הנגיש מגוון ענק סדנאות לזום ומאפשר לארגונים וחברות ליהנות מערבי גיבוש מיוחדים (וקורעים מצחוק 😊).

רוצים לשמוע פרטים נוספים על אחת מהסדנאות? מוזמנים לשלוח הודעה או להתקשר – 050-8655402